La A7 (antigua N-340) discurrirá junto a la finca propiedad de Solcamar en El Vendrell. A continuación insertamos algunas noticias publicadas sobre este tema.

Foment dóna per bo el traçat de l'A-7 cap al nord i en licitarà tots els projectes enguany

Ha dividit en cinc els 50 quilòmetres entre Altafulla i Vilafranca, que vol prioritzar ara amb una inversió d'uns 300 milions
29/01/10 02:00 - Tarragona - Òscar Palau


El Ministeri de Foment s'ha fixat l'autovia A-7 nord, entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, com la gran prioritat per desencallar al 2010 de la carpeta de projectes pendents a la xarxa viària tarragonina. Per començar i després de moltes picabaralles territorials, ja ha decidit que és definitiu el traçat que al novembre suggerien les conclusions de l'estudi d'impacte del Ministeri de Medi Ambient i hi ha començat a treballar. El tram, així, l'ha dividit en cinc (vegeu gràfic), i per a cadascun redactarà i executarà un projecte independent. Foment, de fet, ja els licitarà tots enguany, segons avançava ahir el cap de carreteres a Tarragona, Alberto Hernández. La inversió prevista és de gairebé 300 milions, i per això ja avisava que el ritme d'execució dependrà de les disponibilitats pressupostàries.

Tal com ja proposava l'estudi ambiental, el traçat triat per als 50 quilòmetres de l'A-7 nord és un barreja de les alternatives que plantejava l'estudi informatiu, excepte la que proposava fer un quart carril a l'autopista. Així, partirà de la punta de la Móra i discorrerà paral·lela a l'AP-7 fins al Vendrell, nucli que superarà per l'est, en paral·lel a l'actual N-340 –i no pel coll de la Cobertera, a Calafell–. La variant de l'Arboç, en canvi, serà a l'oest, pels terrenys on es preveu el Logis. Després que a l'estiu de 2009 entrés en servei el tram entre l'Hospitalet i Tamarit, per a Foment la prioritat ara és la connexió fins a Barcelona, considerant la situació de «col·lapse» que ahir reconeixia Hernández a l'N-340. Per això, es felicitava que «ja s'ha començat a caminar», amb una inversió els anys vinents de 294,5 milions, tot i que, per culpa de la crisi econòmica, hi evitava posar cap termini més enllà de la redacció dels cinc projectes que es trauran a concurs al 2010. L'A-7 sud –entre el Perelló i la Jana– va més endarrerida, i encara està pendent de rebre la declaració d'impacte ambiental, que igual que al nord probablement en fixarà el traçat definitiu. La subdelegada, Teresa Pallarès, assegura que hi insistirà en una visita que preveu al Ministeri de Medi Ambient a final de febrer.

Pel que fa a les queixes veïnals a Boscos pel soroll al segon cinturó de Tarragona, Hernández va indicar que ja «s'ha fet un estudi d'impacte sonor a les zones més sensibles de la circumval·lació, i és possible que s'allargui una zona concreta de pantalles acústiques».


Fuente: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/130464-foment-dona-per-bo-el-tracat-de-la-7-cap-al-nord-i-en-licitara-tots-els-projectes-enguany.html

_______________________________________

El tram de l'A-7 entre Altafulla i Vilafranca es licitarà enguany amb un pressupost de 300 milions d'euros

El cap de la Unitat de Carreteres del Ministeri de Foment a Tarragona, Alberto Hernández, ha explicat que el tram nord de l'A-7 és més prioritari, donat el volum de trànsit en direcció a Barcelon, que no pas el tram sud, és a dir, el que travessarà tot l'Ebre

28/01/2010 14:26

El projecte de desdoblament de la N-340 per esdevenir autovia A-7, entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, es licitarà enguany amb un pressupost de 300 milions d'euros. El projecte de desdoblament de la N-340 per esdevenir autovia A-7, entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, es licitarà enguany amb un pressupost de 300 milions d'euros. L'estudi informatiu, aprovat recentment, divideix el corredor en cinc trams.

Respecte a l'altre eix vertebrador del territori, l'autovia A-27, Hernández s'ha compromès a modificar les mancances al túnel de Lilla.

L'A-27, dividida en quatre trams des de Tarragona a Montblanc i amb previsió que arribi a Lleida, es troba en plena execució, amb l'objectiu de quedar enllestida el 2012. El punt polèmic és el túnel de Lilla, que fa 1,7 quilòmetres sobre els 7,3 quilòmetres de longitud total del darrer tram. Hernández no ha aclarit de forma definitiva si s'allargarà el túnel, tal com reclama l'Ajuntament de Montblanc, però ha assegurat que en breu es tindrà una solució que acontentarà el municipi.

Altra cosa, ha diferenciat Hernández, és el compliment de les mesures de seguretat del túnel per al pas de camions amb mercaderies perilloses. Foment haurà d'afegir més d'un milió d'euros per cobrir aquesta mancança, que Hernández ha atribuït al fet que es va canviar la normativa enmig del 'dilatat' procés del projecte. 'Tot i la conjuntura econòmica, la voluntat és atendre ambdues coses', ha assegurat Hernández, referint-se a la llargada del túnel i a les normes de seguretat.

Foment confia que el modificat no comporti retard en l'obra. 'Si hi ha retards serà en bé de la infraestructura', ha afirmat la subdelegada del govern espanyol, Teresa Pallarès. A part de l'A-27, altres vies que estan en plena construcció són l'autovia T-11, entre Tarragona i l'aeroport de Reus, la 'més complicada', segons Hernández, pel volum de trànsit que hi circula; i la variant de l'Aldea, d'uns 7 quilòmetres, les obres de la qual van a 'molt bon ritme', segons ha dit Pallarès.

Foment ha previst 340 milions d'euros en obres, encara en projecte. A part dels 297 milions d'euros destinats a l'A-7 entre Altafulla i Vilafranca, enguany també es licitaran les variants de la N-420, a Corbera -amb un import estimat de 13,3 milions- i Gandesa -10,8 milions-, mentre la de Riudecols -21,5 milions- ja queda per al 2011. També està previst que enguany es reobri el tram del coll de Balaguer de l'A-7 a Vandellòs, on es van detectar problemes d'estabilitat del terreny.
 

Les xifres globals
El resum econòmic de l'any 2009 que ha presentat Hernández aquest dijous a Tarragona es concreta de la següent manera: 131 milions d'euros en projectes ja posats en marxa -l'obra 'estrella', en la seva opinió, ha estat el tram d'A-7 entre Altafulla i l'Hospitalet de l'Infant-, 258 milions en obres en execució, 340 milions en obres en projecte i 32,2 milions en treballs de conservació. L'Estat ha acabat invertint 220 milions a les comarques tarragonines al llarg del 2009.